På väg

På väg till jobbet respektive hem från jobbet...sådana bilar har ingen av mina trafikskolor haft

Mums

Nyplockade björnbär till frukost!!!

Fjällbacka

På semestern när Micke hade träningsmatch mot Halvorstorp i Fjällbacka passade Elin o jag på att göra lite minisemester där.

Först gick vi till lekplatsen, sedan åt vi glass o till kvällen blev det krabbfisketävling. Vill ha mer sommar o semester....

Tapas

I lördags medan Elin sov middag o Micke snickrade panel så åkte jag o handlade till middagen.

När jag kom hem så fick jag nästan skäll för att jag varit borta så länge, mer än en timme sades det. Blev lite ledsen för jag hade ju verkligen ansträngt mig. Gått o letat o funderat på vad man kunde hitta på.

Lite butter gick jag in o började med maten. Hemmagjorda tapas. Eller min goda vän Maria hjälpte ju till förståss.

När jag var klar kom Micke ner o visade en aning ånger när han såg vad jag hittat på. "Inte konstigt att det tog så lång tid att handla".....suck.

Här står några uppdukade...Elins favorit blev miniköttbullarna med soltorkad tomat.

Borås

På semestern tog vi en liten trip till Borås för att åka o titta på alla djuren som sägs finnas i djurparken.

Men seriöst, hur roliga är djurparksdjur egentligen? Det enda som får fart på de är mat. Så det gäller att pricka in mattiderna. Vi såg när sälarna o lejonen fick mat. Vilket var riktigt underhållande på två skilda sett. Elefanterna plockade sitt egna gräs högt uppe på muren med snabeln.

Elin tyckte dock att pingvinerna var roligast. Kan ha en viss grund i att hon precis sett Happy feet 2 innan vi åkte.

Eftersom vi skulle fortsätta resan söderut dagen efter, så övernattade vi på hotell i Borås. Måste hålla med om att Scandic är barnvänliga.

Åka fram

Sedan vi köpte Forden o nya bilbarnstolen har vi inte riktigt varit nöjda. Det har varit trångt. Vi har skiftat stolar i bilarna för att skapa mer utrymme för medpassagerare. Elin har nämligen haft lite väl mkt benutrymme.

Eftersom vi inte lyckats var jag igår o köpte solskydd till axkiden. Idag kopplade jag ur airbagen med nyckeln på Forden o flyttade fram stolen dit. Elin blev jättenöjd trots att hon fick lite mindre utrymme för benen. Bara det att få sitta fram i bilen var en stor grej, hon har ju suttit bak ända sen hon föddes.

Dop

Vi har hunnit med ett dop, jag o Elin. Det var lilla Oliver som skulle döpas. Man märkte på Elin att hon tyckte det var spännande med kyrkan o klockorna redan innan vi gått in.

När vi står utanför kyrkan o väntar så pekar Virre på prästen o berättar för Elin att han ska blöta ner bäbisarnas huvud med vatten. När vi sen passerar prästen då vi går in i kyrkan ropar Elin "Akta han sprutar vatten" o tar en vid båge förbi prästen. Vore ju dumt att bli blöt....

Väl inne i kyrkan börjar munnen på snatermaja o den går inte att stoppa. Jag försöker få henne att lyssna på prästen o förklarar att man måste vara tyst när han pratar. Helt lönlöst, att viska var inte att tänka på heller. Och så fort något av barnen bakom oss ger ifrån sig minsta lilla pip så vänder Elin sig om sätter fingret framför munnen i säger sssch. Lite pinsamt eftersom hon var väl den som lät mest under hela dopet. Tycker lite synd om han som satt på raden framför o filmade hela tillställningen.

Elin fick sällskap av Hugo o hans mamma Sara. Sedan att Hugo hade med sig en stor burk med russin som Elin fick smaka av gjorde ju inte saken sämre.

Besök på bibblan

Idag efter jobbet for jag o Elin ner till biblioteket. Jag var på jakt efter lite sy/virk-böcker. Först besökte vi barnavdelningen plockade på oss ett par böcker. Tänkte att då kunde jag leta i lugn o ro efter det jag sökte.

Dock så visade det sig att katthyllan var alldeles intill sy-o-virkhyllan. Elin tittade i ett par kattböcker innan hon bestämde vilken som skulle få följa med hem. Jag orkade inte ta en diskussion då utan lät kattboken få följa med hem.

Det roliga är att det inte är så mkt bilder i den o boken är från 1985, det säger nog en hel del. Men vad ska man säga, hon bryr sig om deras hälsa iaf...